Sunset in the 12th house – Mozaic (Review)

“Mozaic”. Titlul acesta de album cred că exprimă cel mai bine esența sa muzicală, dar și a creatorilor săi. Avem parte de un ansamblu instrumental alcătuit din frânturi de imaginație muzicală strânse în tolba timpului. Puse cap la cap, încadrate într-un peisaj, surprinse într-o formă, în această formă, dau ființare unui material împlinit, ce stârnește o abundență de stări. Un material mult așteptat, un debut, sub o altă formă, a unor artiști experimentați de-a binelea. Acest fapt se simte, iar aerul profesionist este însoțit de un parfum cu iz occidental. Să luăm drept exemplu piese ca “Ethereal Consonance” sau “Rejuvenation”. Ei bine, nu cred că acestea pot lăsa în pragul indiferenței pe acea persoană dispusă să trăiască, încercând gustul vieții, cu degetele înfipte bine în acest fel de cremă muzicală cu multe esențe, fără ca apoi să-și lase sufletul să se lingă pe buze. Este o viziune care, pentru mine, se întinde ca o pânză de păianjen ce acapareză întreg Mozaicul.

Nu vorbesc, în genere, despre genuri muzicale. Mai puțin cred că ar avea rost să se vorbescă de încadrări aici, unde, autorii acestei lumi, descriu atât de bine sentimentul de libertate, a firii, a gândului. Și dacă tot vorbim de autori, haideți să-i și numim pe aceștia:

Edmond “Hupogrammos” Karban – chitară și voce

Sol Faur – chitară

Sergio Ponti – tobe

Mihai Moldoveanu – bass

Un alt amănunt interesant, dar pe care cred că-l știți deja, iar dacă nu-l știți, o simplă privire ar fi suficientă ca să vă lămuriți, este faptul că, artcover-ul pentru “Mozaic” a fost realizat de Costin Chioreanu. Dacă de multe ori nu cred că are vreo importanță coperta unui album, ei bine, aici cred că ea vine să completeze această demonstrație de Frumos.