Methadone Skies – Eclectic Electric (Review)

Îmi place tot legat de ce avem aici de față. Este un proiect ce abundă de personalitate. De la numele trupei, la cel al albumului și la muzica ce se găsește încadrată în 5 piese, una mai completă ca alta și cu un aer șmecheros așa, dar în sensul ăla atractiv, care stârnește invidia. Un material pe care, dacă l-ai pornit, te ține prin variația de genuri care se perindă prin conținutul său. Ca să revin la ce spuneam mai sus, Eclectic Electric este albumul acela care-și face freza în timp ce-i acorzi atenția cuvenită.

În aceeași notă, oarecum vanitoasă, parcă au fost alese și featuring-urile pentru materialul ăsta. Pai, avem, pe Dichotomic Equity, o colaborare cu Edmond Karban de la Dordeduh, iar asta cred că spune destul de multe. Alt aspect ce spune la fel de multe lucruri este și colaborarea, de pe Tatabong, cu Davide Straccione de la Zippo și Shores Of Null.

Mi se pare foarte inspirat aleasă piesa care să dea și titlul materialului. O văd ca un fel de introducere, o inițiere, în ceea ce urmează să încerci mai departe, pe restul pieselor. Mai mult, are pasaje care nu te lasă să treci mai departe, te țin și le repeți obsesiv. Este asemeni unui fragment dintr-o carte care nu te lasă să treci la următorul capitol, până nu-l storci de toate esențele, și-l pătrunzi, și te pătrunde pe de-a întregul.

Am trecut, totuși, mai departe. Iar asta fiindcă n-ai cum să nu te lași pradă curiozității, când simți că ceva bun ți se pregătește. Interesant este că, albumul, nu-ți dă posibilitatea la favoritisme, fiecare piesă având o poveste aparte, ca abordare muzicală, ca stare, ca tot. Așadar, nici eu nu pot spune că am o piesă favorită, acum, după ce am ascultat Eclectic Electric cap-coadă. Dar, inițial, am băgat niște repeat-uri la piesa cu Hupogrammos, Dichotomic Equity.

Da, da, urmează și detalii despre trupă, album și toate astea. Ce atâta grabă?

Deci, Eclectic Electric este produsul unei munci (deși cred că mai bine ar suna proces de creație, muncă prea aduce a strungărie), care a început în martie și a prins formă, ar suna deprimant să spun că a luat sfârșit, în luna noiembrie a lui 2014. A fost mixat, masterizat, coafat și toate cele necesare unui produs pro., la Consonance Studio, cosmetizări de care s-au ocupat Edmond Karban și Cristian Popescu. De partea de artwork s-a ocupat Stonino Bosco.

Methadone Skies, sunt:

Wehry – guitar, mandola
Retea – drums