Go! Save The Hostages! – A Cloud Passing Over Cairo (Review)

Lansat pe 25 ianuarie, albumul ăsta, odată ce dai de el, te absoarbe cum nu te aștepți. Adică o să-ți placă, mai mult decât îți imaginezi, mai ales că numele trupei nu este unul de răsunet. Momentan. Băieții vin din Cairo, asta ca să vezi că post-rockul este deja o cultură ce depășește orice fel de graniță. Nu că Egipt ar fi o țară mică sau închisă, dar sound-ul e unul foarte din alte părți și, în orice caz, nu te aștepți să vină tocmai din țara cu piramide.

„A Cloud Passing Over Cairo”, este un ansamblu melancolic de piese, dar în genul ăla care nu are nimic a face cu plictisul. E melodic și îi intră tiptil-tiptil sub piele, chiar dacă n-ai mai încercat vreodata genul asta de muzică, privată de cuvinte. Iar aici, cred că tocmai privarea asta de cuvinte face ca piesele să transmită atât de multe. Pe „Djedefre’s Starry Sky” găsim inserate, frumușel așa, și pasaje de shoegaze, dar și sunetul unor instrumente clasice, violoncel, pian și alte d-astea. Se regăsesc ele și pe restul pieselor, oferind un aer și de mai întreg acestui tot muzical care te plasează pe norișori peste Cairo și peste oriunde te-ai afla.

Când am dat peste acest material, m-am simțit ca un copil care descoperă aptitudini noi jucăriilor sale. Nu pot să spun că „A Cloud Passing Over Cairo” aduce ceva extra nou la acest gen, chiar nu face asta. În schimb, s-ar putea să te facă să te apleci mai mult asupra genului, chiar dacă l-ai mai încercat sau chiar dacă auzi acum prima oară de el. Și s-ar putea să te facă să înțelegi muzica ce stă cumva ascunsă în spatele Frumosului.

Dacă ai răbdare și începi să asculți materialul și cu prima piesă, „The Man At The Window”, și nu sari așa să vezi tu cu urechile tale ce și cum, o să meargă totul de la sine și ai să înțelegi ce vreau să spun. O să curgă fiecare piesă într-o ordine care ți se pare atât de firească, încât ai lăsa robinetul deschis doar ca să inunzi și vecinii, dacă ai putea, cu cele 5 picături de frumos care-ți picură în chiuveta urechii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *