Nocturnal Depression – Spleen Black Metal (Review)

Îmi place mult titlul albumului, acest “spleen” oferă un aer ușor poetic, simbolist baudelaire-ian, dacă vreți. Este și ceva poezie pe aici. Sound-ul, cumva mai împins spre melodic, propus de francezi – uite un alt argument care să susțină afirmația de mai sus – oferă o notă de lirism pieselor.

Într-adevăr, black-metalul, cum am mai spus-o, este o stare. Mai presus de orice stare, spleen-ul definește cel mai bine senzația, sentimentul pe care îl trezește sau trebuie să îl trezească black-ul în lăuntrul celui care caută regăsirea în acest gen muzical. Nocturnal Depression au surprins foarte bine plictisul și dezgustul față de lume în tonuri melancolice conturate și de pasajele de violoncel ce se înfiripă, mai ales, pe “Méditation grisâtre”. Printre altele, cred că piesa asta este cea mai reprezentativă pentru acest “Spleen Black Metal”. Materialul, de altfel, a fost foarte bine primit prin publicațiile de gen europene și cred că nu e nimic anormal în asta.

Vreau să subliniez și faptul că franceza întotdeauna mi s-a părut că dă un aer aparte, indiferent de domeniul în care aceasta este implicată. Însă, pe genul ăsta, franceza îmi pare c-a fost făcută să fie growl-uită. Mă gândesc ce bine sună Alcest cu “Percées de lumière”-ul lor, de exemplu. Sau poate engleza asta mi-a devenit prea ordinară și atunci m-am cam săturat să o aud peste tot. Fie.

Nu știu dacă pot spune despre acest material că este chiar depressive, mai cu seamă se duce undeva pe la un atmospheric, însă discuții despre ce gen abordează unii și alții au fost și or să mai fie, așa că nu prea vreau să intru în discuții inutile. Este totuși o compoziție care se ascultă ușor cap-coadă, tocmai fiindcă nu este prea brutal, iar asta și fiindcă în melancolie nu există furie ci doar regret. “Spleen  Black  Metal” poate avea un oarece impact, dar nu este un material care să te marcheze.